יום שני, 1 ביוני 2009

כיורים

כיוריםכיורים וסוגיהם מהווים מקור סקרנות לצרכנים רבים. עקרות הבית מחפשות כיורים עמידים בפני חומרי ניקוי, גברים מחפשים את העיצוב החיצוני ואת הפונקציונאליות לארון חדר האמבטיה. ילדים מחפשים נגישות קלה ומראה נוחה. כל אחד וטעמו המיוחד בנושא כיורים כבנושאים אחרים שלא קשורים דווקא לנושא כיורים. החברות מספקות בדרך כלל את ההזמנה. כיום אפשר אמנם להצביע על חברות מעולות מבחינה אתית ורווחיות, אבל רובנו עובדים בעצמנו גם כלקוחות של כיורים למשל, בארגונים שאינם מקפידים כל כך על עקרונות או יצירתיות. ההתעסקות במשחקי כוח פוליטיים היא מדמנה אתית נצחית. עמדה אתית טהורה תוביל אתכם אל הדלת תוך זמן קצר. הקו המפריד בין אמות מידה אתיות נעלות לבין עמדה של "אני קדוש ממך" הוא קו עדין מאוד.

‏קיימת חשיבות לשבח את הנטייה לפעולה ואת כישרון היצירתיות אולם התנהגות אתית מחייבת לפסוע ברכות בכל העניינים שלנו . תוצאות שלא התכוונו אליהן ותוצאים אפקטים משניים של רוב הפעולות שאנו עושים עולים במספרם לאין שיעור על התוצאות הרצויות ועל התוצרים העיקריים. סגירתם של רבים מבתי הספר למנהל עסקים תעשה שירות מצוין לקידומן של אמות מידה אתיות גבוהות. הדגש הסמוי ברוב התכניות ללימודי מוסמך במנהל עסקים הוא שמערכות מעולות וטכניקות מצוינות ואמינות כלפי הלקוחות שלנו וכלפי עובדי החברה שלנו עדיפות על אנשים מצוינים.

נשאלת השאלה האם יש ביכולתנו לשמור על רוחה של מגילת זכויות האדם במקומות העבודה שלנו? האם יש אפשרות שאתיקה ורווחים ילכו יד ביד, כעניין של שגרה? התקווה היא שכן, למרות שיחס של כבוד כלפי הפרט מעולם לא היה אחת מאבני הפינה של התעשייה בישראל או בארה"ב זמני האספקה ואיכות המוצרים אינם תמיד כמו שראינו בחוברת בחנות. הבשורה הרעה היא שכל אחד מאתנו הוא למעשה אדם בודד. בסופו של דבר, כל אחד מאתנו צריך להחליט בעצמו ובאמצעות חושיו וכן לעצמו מה הוא ומה הוא לא, ולפעול על פי מסקנות אלה בעקיבות, פחות או יותר. נראה שכל מי שאינו מוטרד כל הזמן מסוגיות אתיות מנותק למעשה מן העושר המפחיד והמהנה של העולם. אבל כשאנו מוטרדים מכך, המשמעות היא שאנו שוקלים לפחות את העמדה האתית שלנו ושל המוסדות שאנו קשורים עמם ‏וזו כבר התחלה טובה. כיורים הם סמל לאיכות אבל חשוב לבחון את הקנייה של כיורים הן במימד אמינות החברה המספקת את אספקת כיורים והן בזמני האספקה אצל לקוחות קודמים וכן לשים דגש על אחריות ועל עמידות המוצר. הנה למשל בתחום הכלים הסניטאריים ואביזרי האמבט החדשנות בעיצוב וכן איכות המוצרים היא חשובה ומתבטאת בחשיבות שמעניקה החברה לפרטים הקטנים כמו לאריזה, הוראות הרכבה בעברית וכן אחריות, כמה שנות אחריות מעניקה לנו החברה והיכן ניתן לממש את האחריות האם בחברה עצמה או אצל היבואן, חשוב ביותר לשים לב במיוחד לפרטים אלו.
אפשר למצוא אינפורמציה נוספת באתרים: עיצוב וכן ריצוף ואמבט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה